Tryb Multiplayer przyniósł firmie Blizzard, olbrzymie zyski, zdobywając sobie uznanie wśród milionów graczy. Udostępnia on za pośrednictwem internetu, bez żadnych dodatkowych opłat, możliwość gry wieloosobowej (w Starcraft do 8 graczy), łącząc użytkownika do jednej z 4 kontynentalnych i darmowych sieci serwerów Battle.net. Można też zmierzyć się z innymi graczami za pośrednictwem protokołów TCP/IP, IPX (maksymalnie czterech graczy) lub przez modem (do dwóch graczy naraz). Istnieje również możliwość gry drużynowej, gdzie dwóch lub więcej graczy jest połączonych w jedną drużynę. W ten sposób nie mogą siebie nawzajem skrzywdzić i wspólnie pracują na zwycięstwo w pojedynku. Powstało nawet wiele klanów, które zrzeszają miłośników tej formy rozrywki.

Obecnie najwyższy poziom prezentują gracze koreańscy, z których wielu zyskało status profesjonalnych graczy (ang. pro gamers). Poza Koreą działają również inne prywatne ligi graczy (ang. ladder), jak np. PGTour, czy WGTour. Gra się w nich na zestawie wcześniej ogłoszonych map. Często takie ligi mają swoje prywatne serwery, które mają za zadanie zapewniać uczciwą rywalizację między zawodnikami.

Począwszy od wersji 1.08 gracze mają możliwość zapisywania powtórek swoich rozgrywek, które potem mogą być odtwarzane na każdej innej kopii gry. Umożliwia to m.in. studiowanie taktyk innych graczy. Fani stworzyli przy tym wiele aplikacji (np. BWChart), które mają za zadanie analizę powtórek i tworzenie na ich podstawie statystyk rozgrywki. Zawierają one takie informacje jak liczba wykonanych akcji na minutę (APM), kolejność budowania i trenowania jednostek, itp. .

.

Gra zdobyła wiele nagród dla najlepszej gry roku i do dzisiaj cieszy się dużą popularnością (sprzedało się ponad 8 milionów egzemplarzy). 19 maja 2007r. w Seulu, podczas wielkiej gali, zapowiedziana została druga część gry - StarCraft II