StarCraft II - kontynuacja strategicznej gry czasu rzeczywistego StarCraft, zapowiedziana 19 maja 2007 podczas Blizzard Worldwide Invitational w Seulu[1][2]. Chociaż nie powiedziano, kiedy gra zostanie wydana, poinformowano, że jest tworzona od czasu zakończenia produkcji WarCraft III: The Frozen Throne w 2003 roku. Gra będzie wykorzystywać silnik fizyczny Havok[3]. Główny projektantem gry jest Dustin Browder.

Główna rozgrywka, tak jak w poprzedzającym StarCrafcie, będzie się opierać na zdobywaniu zasobów. Zasoby te gracz będzie wykorzystywał do tworzenia różnych struktur, które będą mogły tworzyć i ulepszać jednostki. W grze dostępne będą trzy rasy znane z poprzedniej części: Terranie, Zerg i Protoss. Plotki o dodaniu czwartej strony konfliktu zostały zdementowane przez Blizzard.

Od wydarzeń, które miały miejsce w StarCraft: Brood War mijają cztery lata.[4] Kerrigan, Queen of Blades, po pokonaniu UED i inwazji na Aiur, ojczystą planetę Protossów, zniknęła. Jedni mówią, że - jak przystało na Zergów - szykuje zmasowany atak na pozostałe wojska wrogów. Inni uważają, że jej czteroletnia nieobecność może mieć związek z pojawieniem się starożytnej, tajemniczej rasy Xel'Naga, która stworzyła zarówno Protossów, jak i Zergów. Blizzard przekonuje, że Xel'Naga odegra w zbliżającej się historii kluczową rolę. Nie wiadomo jednak, w jakiej formule rasa powróci.

Zmiany w porównaniu z częścią pierwszą ?

StarCraft II będzie zawierał porównywalną ilość jednostek dla każdej ze stron jak pierwsza gra, z których część zostanie przeniesiona z oryginalnej gry (jak np. Marine (Terran), Zerling (Zerg), Zealot (Protoss)). Niektóre powracające jednostki dostaną nowe zdolności (np. Zerling może ewoluować do nowej jednostki: Baneling, Marine otrzymał tarczę (w tradycyjnym znaczeniu tego słowa, nie podobną do tarczy Protossów), Zealot otrzymał umiejętność Charge). .

Ponadto niektóre jednostki mają możliwość przemieszczania się między poziomami znajdującymi się na różnej wysokości, inne muszą szukać drogi naokoło, co stwarza nowe możliwości taktyczne. Protossi za pomocą Warp Gate'ów mogą teleportować jednostki na dowolne miejsce będące zasilane przez Pylony lub nową jednostkę Phase Prism. W chwili obecnej Blizzard ustalił limit jednostek na 200, może on ulec lekkiemu zwiększeniu. .